sinäkin voit onnistua

Oletko miettinyt tupakoinnin, nuuskaamisen tai muun nikotiinituotteen lopettamista?

Tervetuloa mukaan anonyymiin ryhmächatiin pohtimaan omaa tupakointia ja lopettamista.

Tuemme sinua lopettamisyrityksessäsi kerran viikossa kahdeksan viikon ajan.

Osallistumislinkit chatteihin:

torstain chat tästä linkistä

maanantain chat tästä linkistä

Ryhmächattien teemat

Nyt on paras hetki. Lopettamalla loppuvat myös tupakoinnin ja muiden nikotiinituotteiden haittavaikutukset.

Valmistaudu lopettamiseen tutustumalla omaan riippuvuuteesi.

Tee päätös lopettamisesta. Ota läheisten, vertaisten sekä verkosta löytyvä tuki vastaan.

Tutustu sinakinvoitonnistua.fi sivulla samassa tilanteessa olevien lopettamistarinoihin ja lopettamisvinkkeihin.

in.

Päätä päivä, jolloin lopetat.

Mieti etukäteen myös se, miten aiot toimia, jotta et retkahtaisi.

Mieti, miten upeita asioita savuttomuus tuo itsellesi.

Ryhmächatit

Nimetön chatti toteutetaan Teams-ympäristössä. Syksyllä 2022 järjestämme kaksi eri ryhmää.

Tapaamiset kerran viikossa joko

torstaisin 15.9.– 3.11.2022 klo 17-18

tai

maanantaisin 10.10.–28.11.2022 klo 15-16

Kalenterilinkit

Voit lisätä chatit sähköiseen kalenteriisi alla olevien linkkien avulla:

torstain chatit tästä linkistä

maanantain chatit tästä linkistä

Ilmoittautuminen

Chattiin ei tarvitse ilmoittautua ja siihen voi osallistua nimettä. Jos kuitenkin haluat, että muistutamme chatista päivää ennen, jätä sähköpostiosoitteesi tämän linkin kautta.

Osallistumislinkit chatteihin:

torstain chat tästä linkistä

maanantain chat tästä linkistä

Sama linkki toimii jokaisella kerralla.

Chatin koutseina toimivat osaavat ja mukavat ammattilaiset sekä kokemusasiantuntijat.

patrick

Jos sinulla on teknisiä ongelmia chatin aikana, soita numeroon 044 544 2209 (Krista) tai numeroon 040 515 0512 (Patrick)

Tukimateriaalia lopettamiseen

Nikotiinin käytön päiväkirja

Pidä 2-3 päivän ajan kirjaa siitä, milloin tupakoit, käytät nuuskaa tai jotain muuta nikotiinituotetta. Kirjaa jokainen käyttökerta ja kuvaa tilanne ja mielellään myös oma tunnetilasi tuona hetkenä.

Päiväkirjan avulla opit lisää niistä tilanteista jolloin tupakoit. Tämä auttaa sinua välttämään retkahduksia kun lopetat.

Nikotiiniriippuvuus­testi

Testaa onko sinulla vähäinen, kohtalainen vai vahva nikotiiniriippuvuus.

Voit myös käyttää verkossa täytettäviä nikotiiniriippuvuustestiä tupakoijalle tai nuuskaajalle.

Nikotiini­tuotteiden käytön hyödyt ja haitat

Pohdi tuotteiden käytön hyviä ja huonoja puolia itsesi ja läheistesi kannalta.

Riski­tilanteiden kartoittaminen

Kartoita riskitilanteita retkahtaa kun olet lopettanut sekä suunnitelle miten toimia riskitilanteissa.

Nikotiinikorvaustuotteiden käyttöohje

Nikotiinituotteiden
lopettamisen yhteydessä esiintyviä vieroitusoireita voidaan poistaa tai merkittävästi lieventää
käyttämällä nikotiinikorvaustuotteita.

Tupakka- tai nikotiinituotteiden lopettaneiden tarinat ja tsemppiviestit

Julisteet ja kortit

Tietoja hankkeesta

Sinäkin voit onnistua on Filha ry:n  Helsingin kaupungin sote-järjestörahoituksella toteuttama hanke.

Jaa tämä sivu:

Share on LinkedIn